Inswallowable. *if there's such word*
Published Sunday, October 19, 2008 by uraniumwise inSalam to all.
Kakak..
Haah? (menyahut)
Sarah dah meninggal..
Haah? Sarah mana? Sarah yang abang dia nama Anas tu?
Hmm.. (mengiyakan)
Haaa.. (tergamam)
Dia kena accident kereta..
It's hard to swallow that piece of information I just got from my sister. Sarah, a girl I've known about 6 years ago, my junior at my Qiraati I can say..
Bubbly. Cheerful. Always with a smile.
Tau tak, dia selalu tanya Mimi macamana kat sekolah menengah.. Dia cakap dia nak dapat 5A, nak masuk sekolah BJ sama dengan Mimi.. Boleh selalu jumpa Mimi.. Boleh rehat sama-sama..
Yeker..?(I feel like crying, but considering the fact that I was in the car with my whole family, I decided not to)
Dia darjah apa?
Darjah 6.
Yer...? Dia sempat ambik UPSR tak?
Sempat kot.. Tapi tak dapat ambik result lah..
(And tak dapat rasa suasana sekolah menengah yang dia selalu tanya Mimi.. Ya Allah.. Lagilah aku sebak..)
Even as I type this, I still could not digest the fact that she's not here anymore. Why it's so hard for me to do so? Why is it so hard for me to accept the fact that anyone of any age can die? Maybe it's because I didn't see it with my own two eyes.
Sarah was close to Mimi. She would call to ask Mimi if she's going to Mengaji or not. She would call to convey Ustazah's message to Mimi as Mimi could no longer attend Mengaji. I was sometimes the one who picked up the phone.
Selamat tinggal Sarah.
Kak Wany tak sangka Allah jemput Sarah dulu.
Untungnya kau, Sarah. Pergi dalam keadaan suci mengadap-Nya.
Kak Wany harap keluarga Sarah dapat menerima ujian-Nya dengan redha, tabah dan sabar.
Al-Fatihah dari Kak Wany buatmu Sarah.
Daily obligation
My Blog List
-
Protected: fatal6 months ago
-
-
6 bulan kemudian...10 years ago
-
Aku Akhwat Bukan Malaikat10 years ago
-
Harga Samsung Galaxy Ace Style11 years ago
-
-
hehe15 years ago
-
How's your heart?15 years ago
-
Unforgettable Ramadhan17 years ago
-
so adorable..17 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

0 comments:
Post a Comment